Silent Hill 4 - The Room PC

30/06/2006 By: MrMisio Kategoria: Horror, Konami, Opinie, PC, Przygodówki, Single player, Survival

Silent Hill 4 - The Room PCGra Silent Hill 4 - The Room jest niesamowita. Klimat zaczyna tworzyc sie w sam raz na aure jaka nam towarzyszy tego lata (jest juz lato?) - jest deszczowo, i w sumie nie chce sie nikomu nigdzie wychodzić. Najlepiej zamknąć sie w pokoju, poczytać, zdrzemnąć… jeśli tylko ma się możliwość wyboru to jest to fajne… Inaczej gdy drzwi wyjściowe są zamknięte łańcuchami od środka, w łazience pojawia się dziwny porrtal do alternatywnego świata… Tak, bohater jest więźniem, więźniem swojego pokoju…

Klimat w grze psychodeliczny (heh, zadne chyba zaskoczenie dla tych, co grali w inne gry z serii Silent Hill). Dwa światy - niewielkie mieszkanko, z którego nie można wyjść inaczej niż przez tunel-teleport przez który przechodzi się do świata pełnego dziwakołaków (kojarzy mi się to od razu z Being like John Malkovic).

Grę skończyłem na 2 z 4 możliwych i dostępnych sposobów. Niestety dwa sa dostepne, jak sie nie wezmie SHAGGY DOLL od MAN IN THE COAT. Ale za to mam teraz odblokowana możliwość przejscia gry z BRAND NEW FEAR (tylko czy się odważe, moje biedne serce…) i teraz nie wezmę laleczki huehuehue..

Choc moze powinienem sobie kupic jakas gre gdzie sie duzo biega, duzo strzela - bo po tym odcinku moje serce okropnie jest rozkolatane…

Silent Hill 4 - The Room PS2Smaczek:
(…) inspiracją dla stworzenia 4 części Silent Hill były 2 filmy: Event Horizon oraz Being Like John Malkovich (Być jak John Malkovich). (…) Sama idea podróży poprzez tunel zaczerpnięta została właśnie z tych 2 filmów, poza tym wpływ mogły mieć również takie filmy jak Eraserhead (Głowa do wycierania), czyli pierwszy pełnometrażowy film David’a Lyncha, w którym główny bohater wyniszczany problemami jakie postawiło przed nim życie odnajduje alternatywny świat poprzez grzejnik stojący w jego pokoju. Również w filmie “Little Monsters” gł. bohater odnajduje pod swoim łóżkiem ogromny otwór będący bramą do innego, zaczarowanego świata. (…) W Silent Hill pojawiają się również nazwy ulic nawiązujące do słynnych mistrzów grozy. W stacji metra tuż obok siebie znajduja się bramki prowadzące na King Street oraz Lynch St. Bez wątpienia jest to gest ze strony twórców w kierunku 2 geniuszy, czyli Stephen’a King’a oraz David’a Lynch’a. (…) maszyna pojawiająca się pod koniec gry to nic innego jak: “Armillary Sphere”, czyli urządzenie pojawiające się w takich filmach jak wspomniany wcześniej Event Horizon czy Thirteen Ghosts (13 Duchów). (…) słowa wypowiadane przez Henrego podczas gry: “I don’t know… but I’m pretty sure that if you die in this world, you die in the real world too.” (…) budzi to skojarzenia z klasycznym filmem grozy pt. “Koszmar z ulicy wiązów”, gdzie seryjny morderca Freddy Kruger po śmierci morduje swoje nowe ofiary w ich snach.

Zobacz nowa wersje
Brak komentarzy »

Nikt tego jeszcze nie skomentował.

Kanał RSS dla tego wpisu. TrackBack URL

Dodaj komentarz