Beyond All Reason [Alpha]
Dostępna jest w pełni grywalna wersja Alpha gry Beyond All Reason. Jak zapełniają twórcy game-play jest już praktycznie gotowy i raczej niewiele się zmieni. Natomiast trwają prace związane z dopracowaniem pozostałych elementów gry. Beyond All Reason (BAR) to „duchowy następca” takich tytułów jak Total Annihilation czy Supreme Commander.
Na chwilę obecną zapraszamy wszystkich fanów strategii do przyrzenia się i zagrania w wersję Alpha tego obiecującego RTS-a jakim jest Beyond All Reason.
Beyond All Reason – jak zagrać?
Choć dużą radość dają zmagania multiplayer to w Beyond All Reason można także grać samotnie – w trybie single-player:
Pobieramy…
Pobieramy installer z https://github.com/beyond-all-reason/BYAR-Chobby (dostępny jest dla Windows jak i sytemu Linux).
Instalujemy…
Uwaga – system Windows nie będzie znał wydawcy gry, więc pokaże groźnie brzmiący komunikat. Oczywiście jedyną drogą jest wybranie opcji „Uruchom mimo to” – pojawi się instalator, gdzie możemy wybrać kilka opcji, między innymi docelowy katalog instalacji np. G:\GAMES\FREE\Beyond-All-Reason jak u mnie…
Uruchamiamy…
Po instalacji otwieramy launcher, update, odpalamy, rejestracja (niekoniecznie, można anulować) i Single player -> add AI -> start.
Na początek polecamy SimpleAI
Więcej map do zagrania…
Podstawowy installator ma tylko kilka mapek. Więcej kolejnych można pobrać stąd https://www.beyondallreason.info/maps – pliki następnie umieszczamy w katalogu Beyond All Reason/data/maps/
Może się zdarzyć, że podkatalog /maps/ nie istnieje – należy go wówczas utworzyć.
Beyond All Reason – darmowa gra
Zamierzenie twórców jest wydanie gry na Steamie jako w pełni darmowego tytułu:
Takie było założenie od początku. Powodów jest klika:
Beyond All Reason to projekt, który czerpie mocno z oryginalnego Total Annihilation, większość jednostek jest zaciągnięta z niego i jego modpacków, tylko przemodelowana i zbalansowana, ale nie można powiedzieć, że to od 0 nasza praca. Projekt w ogóle na początku powstał jako próba usunięcia assetów objętych prawami autorskimi z jej poprzednika Balanced Annihilation, który wyewoluował z TA przez lata. https://pl.wikipedia.org/wiki/Spring_Engine
Beyond All Reasons to projekt z brodą i brało w nim udział mnóstwo legacy devów, którzy dołożyli swoje cegiełki, trudno byłoby określić kto w zasadzie zasługuje na dochody z gry, patrz: Legacy devs na https://www.beyondallreason.info/team
To open-sourcowy indie projekt tworzony z pasji, nie dla pieniędzy. Uważam, że jest to pod względem kreatywności lepsze w wielu aspektach.
Beyond All Reason
Oficjalna strona WWW (język angielski)
https://www.beyondallreason.info
5 komentarzy
bottomgear
Widzę tu potencjał. Wiele twórców próbowało powtórzyć sukces TA i SC ale niewielu się udało. Sam jakimś wielkim wetereanem nie jestem ale gra wygląda całkiem dobrze, zarówno od strony graficznej jak i rozgrywki. Jedyne czego mogę się przyczepić to AI, ale z tego co czytałem twórcy mają w planach je poprawić.
KJX
Fajnie jak by jeszcze dopieścili efekty eksplozji. Może nie są złe ale same wybuchy trochę mają krótki czas trwania. Nie ma to jak płonaca rozpierducha na mapie 🙂
Mr Misio
Po pierwszej rozgrywce „z marszu” nie mogę narzekać. Po wersji alpha spodziewałem się, że coś może działać nie tak. Natomiast od strony technicznej wszystko działało. Ustawienia rozdzielczości, dźwięku, aktualizacja/update gry, dodawanie/wybieranie map do grania. No i co tez istotne nie doświadczyłem żadnego „wyjścia do pulpitu” co nie raz się zdarzało po premierze „gotowe” wersji jakiejś gry AAA. Pierwsze granie (koślawe, ale zawsze) można obejrzeć jako zapis streamu live opublikowany na grupie Secret Level – o tutaj: https://www.facebook.com/100008677688350/videos/2482214548744444/
Przy okazji widać tam mnogość opcji konfiguracji gry. Powiem tak, że trochę się odzwyczaiłęm od takiej ilości klikalnych opcji. Obecnie gry raczej mają dość podstawowe parametry do ustawiania, z sekcją rozbudowanej sekcji ustawień grafiki. A resztę zwykle można się „dogrzebać” w tekstowych plikach konfiguracyjnych. Tutaj – tak mi się wydaje – bardzo dużo możliwości udostępniono w klikalnym GUI.
Mr Misio
Aktualizacja – przegrana rozgrywka na pustyni – https://www.facebook.com/termopilecom/videos/1029339390916076/
KJX
Po prostu rewelacja!! Czegos takiego mi brakowało 🙂